9.9.2010

Ravintolaketjujen motiivit uskonnollisille ryhmille suunnatuissa ruuissa

Uutisotsikko: Pikaruokaketju myy halal-hampurilaisia
Lähde:
Aamulehti
Uutisen tiivistelmä:
Ranskalainen pikaruokaketju Quick alkaa myydä 22 myymälässään maan muslimiväestölle muslimien tapaan tehtyjä halal- hampurilaisia
Etnologinen inspiraatio: Mikä motiivi ravintola-alan yrityksellä on luoda omat ruoat yksittäiselle uskonnolliselle ryhmälle, muslimeille. Onko yrityksellä tässä motiivina ainoastaan taloudellinen voitto? Miten tällainen business kehittyy tulevaisuudessa? Laajennetaanko markkinat käsittämään myös muita uskonnollisia ryhmiä? Nähdäänkö tulevaisuudessa tällaista ilmiötä suomessakin? Hyväksyykö suomalainen kulttuuri tällaisen? Mielenkiintoista olisi kuulla muslimin mielipide. Kokeeko muslimi että hänen uskontoaan käytetään hyväksi markkinointi tarkoituksessa?

Johanna

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti